Blar i UiS Brage på forfatter "Eikeland, Ingunn"
-
Differentiation in education: a configurative review
Eikeland, Ingunn; Ohna, Stein Erik Solbø (Peer reviewed; Journal article, 2022)Differentiation in education can be seen as a means of responding to student diversity in order to meet the vision of a school for all. Differentiation has been widely addressed within a western context, and it appears to ... -
Fra mine til våre elever - Hvordan legge til rette for en mer inkluderende spesialundervisning
Wik, Anja (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2018;, Master thesis, 2018-06-10)En inkluderende skole blir løftet frem som et ideal både i nasjonal og internasjonal utdanningsdiskurs. Forskning peker på at samfunn, skoler og elever vil profitere på at den mangfoldige elevpopulasjonen befinner seg på ... -
Håpets pedagogikker
Eikeland, Ingunn (Masteroppgave/UIS-HF-IGIS/2013;, Master thesis, 2013-11-14)Dette masterprosjektet har til hensikt å undersøke hvordan elever som i løpet av ungdomstiden har fått opplæring ved en sykehusskole gjennomfører videregående opplæring, og hvilke erfaringer de har gjort seg i sitt ... -
Læreren i møte med elever med psykiske helseutfordringer i videregående skole – en litteraturstudie av pedagogisk forskning i skandinavisk skolekontekst
Overen, Line Moseid (Master thesis, 2021)Temaet for denne masteroppgaven er lærerens arbeid med elever med psykiske helseutfordringer. Formålet har vært å få en dypere forståelse og innsikt i hva nyere pedagogisk forskning sier om hvordan lærere kan ivareta elever ...